Проблемът с комуникациите в бизнеса и тяхното решаване

Един от основните разходи на бизнеса е свързан с комуникациите. Представете си в една средно голяма българска фирма да пристигат ежемесечни сметки с трицифрено число, доближаващо се до четирицифрено. Като към това прибавим разходи за консумативи, за заплати, за работни помещения, за осигуровки, за данъци и за какво ли още не, и човек се пита: има ли смисъл да имам фирма? За бизнеса всеки монополист се “грижи”, особено в изпращането на сметки. Е, да, но мина времето когато на пазара имаше един Телеком и един мобилен оператор. Сега възможностите за телекомуникации са доста по-шарени и човек, ако е достатъчно информиран и подготвен, може да открие евтини телекомуникационни решения. Нашата цел е да Ви информираме за възможностите, предимствата и недостатъците на интернет комуникациите.Да ви разкрием някои техни малки тайни. Зле информираните предприемачи, каращи “по старому”, т.е. далеч от новите технологии, ще изостанат от съвременния бизнес. Но това си е техен проблем. Какви могат да бъдат решенията за бизнеса в полза на бързите комуникации? Ще се опитаме да изброим основните стъпки.

Телефонът – за и против

Може да бъде GSM, стационарен /разбирайте добре познатия ни Телеком/ или факс, макар че след няколко години факсът ще бъде вече отживелица. Ваш потенциален клиент или партньор желае да ви потърси, но къде? Важно е да ви откриват. Но не само да си дадете домашния телефон и като ви потърсят, ваш роднина да отговори: “Ами, няма го. Потърсете го пак след 21 ч.”. Клиентът е загубен ! Той ще си намери друг ваш конкурент, а вие ще бъдете “отличен” като неоткриваем, на който не може да се има доверие, да не говорим че ще ви потърсят по работа.

Дали ще отговаряте вие или упълномощен от вас служител – вие избирате. Обикновените “препратки” от този телефон до онзи е лош знак че няма добра координация във вашето звено. Или когато не си вдигате телефона продължително време, вие не проявявате интерес и хората престават да се интересуват от вашите предложния. Така е и в бизнеса – който се ограничи до себе си, едва ли ще успее да разшири контактите си. Необходим е баланс на комуникациите и зависи до колко всеки от нас “си тежи на мястото”.

Запомнете:

  • Практиката показва, че всяка липса на отговор намалява интереса към Вас с 30%. Като не ви намерят, ще потърсят друг.
  • Препращането от телефон на телефон остава впечатление за некомпетентност и слаба организация на екипа.
  • Бизнесът не трябва да подражава на добре познатата ни българска администрация или различните звена на държавна издръжка, където комуникацията е на ниско ниво.

Тук и по нататък, ще ви запознаем с възможностите на интернет комуникациите, техните предимства и недостатъци. Например:

  1. Наличието на уеб сайт и и-мейли. Добре е сайтът ви да представя вашата бизнес организация. Да работи 24 часа от денонощието за клиенти и партньори, а оттук – и за вас. Отговаряйте на имейлите, доколкото ви позволяват възможности /преценката дали да отговаряте на абсолютно всякакви запитвания е лична/; Не забравяйте да обновявате и актуализирате сайта си, следете го дали се зарежда – потребителите не харесват резултата “The page cannot be displayed” /Страницата не може да бъде намерена/;
  2. Използвайте безплатните приложения на Интернет. На много места в Мрежата можете да изтеглите безплатни софтуери за всеки един случай. Наскоро ми се случи да изтегля софтуерен телефонен указател от един форум, при това на български.
  3. Възползвайте се максимално от възможностите на глобалната мрежа. Наличие на ISQ, някой от месинджърите или на Skype няма да ви натовари допълнително сметките за Интернет, а напротив – ще успеете да намерите клиенти и партньори, ще комуникирате по-бързо с колеги, приятели и познати. При това няма да плащате допълнителни суми.
  4. VOIP /телефон през Интернет или познато още като Интернет телефония/;

Това е бързоразвиваща се услуга в глобален мащаб. Телефонна услуга базирана на IP или потребителски акаунт. Цените са на конкурентно ниво в сравнение с БТК. В България все още “големите” държат юздите на пазара, а и монопола, дори и на тази услуга. Но се смята че скоро цените на телеуслугите значително ще паднат.

И в заключение, новите технологии създават алтернативи от които бизнесът на всички нива – малки, средни и големи фирми, може да се възползва, за да бъде конкурентно способен. По-бързите контакти водят до по-бързи ефекти. Не стойте далеч от тези нововъведения, защото хората ще минават покрай вашата витрина и колкото и да е уникална, те няма да я забелязват. Тогава ще се сърдите на пазара, на “глупавите” клиенти, на правителството и на кой ли още не. Знайте че клиентите търсят и намират информация там където тя съществува и че пазарът се е променил и разнообразил, а вие може би още живеете във времето на телеграфа. Можете да приемете тези идеи и да ги пречупите през вашия опит и непрекъснато да усъвършенствате своята работа.

 

 

 

Форма за запитване

5 + 5 =

Форма за запитване за фирми

9 + 7 =