Планирането в бизнеса – какво трябва да знаете

Успешният бизнес план е един от основните инструменти на управленския екип на фирмата при разрастване на дейността и. Това правило важи с особена сила за бързо развиващите се фирми, които работят в условията на затегната политика по отношение на финансирането на нови дейности чрез банкови заеми или чрез капиталовия пазар.

Всеки бизнес план се явява не само поглед към бъдещото развитие, но и често единственият аргумент за обосноваване на финансовата рамка на инвестицията и нейната възвращаемост. Именно заради този факт изготвянето на разбираем и убедителен план е задължително условие за успеха на новия проект.

Бизнес планът може да бъде използван при:

  • привличане на дълг и при собствено финансиране на проекти;
  • определяне на стандарти за вземане на бизнес решения и тълкуване на резултати;
  • представяне на контакти с joint venture партньори и големи клиенти, доставчици и дистрибутори;
  • приемане на стратегическа насока на управление, оперативни стратегии и цели;
  • оценка на силните и слабите страни и определяне на алтернативите;
  • създаване на операционната и финансовата структура на новопридобито предприятие.

Независимо от конкретната насока, бизнес планът е основно изискване за всички стартиращи и бързо развиващи се предприятия.

Бизнесплановете, представляват комплексни изследвания за финансова целесъобразност от осъществяването на инвестиционни и други бизнес проекти и на Програми за развитие на фирми, с дефиниране на бизнес задачите, поставяни пред техните органи за управление.

Те трябва да удовлетворяват най-високите стандарти от световната практика в областта на финансовото прогнозиране, моделиране, анализиране и оценяване при:

  • Учредяването на нови и преструктурирането на действащи търговски дружества.
  • Увеличаването на акционерния капитал и подготовката на план за емисия на ценни книжа.
  • Създаването на смесени предприятия.
  • Извършването на сливания и изкупувания.
  • Увеличаването на кредитните линии.
  • Капиталовото бюджетиране.
  • Продуктовото планиране.
  • Въвеждането на нови дейности, проекти и пазарни стратегии.
  • Установяването на финансови изисквания за бъдещ растеж.
  • Проектиране увеличаването на доходността от инвестициите и пазарния дял.
  • Оптимизацията на данъчното облагане.
  • Дефинирането на финансовата политика спрямо органите за управление и персонала на търговските дружества.
  • Осъществяването на последващ инвеститорски контрол и други подобни.

Форма за запитване

5 + 5 =

Форма за запитване за фирми

14 + 10 =