Как да постигнем повече продажби при криза?

През последните месеци обществото ни получава разнородна информация относно рецесията обхванала света. Всякакви специалисти и институции дават мъдри мнения дали има или няма криза. Човек се пита на кого да вярва: на бодряшките  думи или на апокалиптичните пророчества от работодателските организации или на лайф списанията, които обявиха, че напук на кризата те ще си живеят дори още по весело.
Естествено през това време светът алармира непрестанно за проблемите си и се мъчи да се подготви за тежки (или най-малкото) различни времена, които ни предстоят. И независимо от различните гледни точки, има един съвет, около който всички гурута се обединяват. И той е:
НАЙ-ВАЖНОТО СЕГА Е ДА ЗАДЪРЖИТЕ КЛИЕНТИТЕ СИ!

Нелека задача във време, когато маркетингови бюджети се окастрят, а клиентите си стискат паричките и не искат да ги дават, както преди.
Как да постигаме повече продажби при криза?
Знаете ли, че понастоящем в България работят около 200 000 търговски представители / дилъри / пласьори и още толкова търговци / продавачи / магазинери. А може и да са повече. С други думи повече от една шеста от всички заети в България са преки участници в търговията. Готови ли са тези хора да се справят с кризата? Ето няколко съвета, които всеки търговски служител, без значение къде е в йерархията, трябва да спазва, ако иска да не падне през борда в бурния икономически океан на рецесията:
1. Задълбочете контакта с най-добрите си клиенти. Сега не е време за експанзия – сега е време за консолидация на търговските взаиомоотношения. Инвестирайте време в клиентите си. Проумейте какво очакват от вас в този момент. Опитайте се да разберете притесненията и трудностите им. И помнете – ако сега ги „набутате” със стока, не само, че те никога няма да Ви простят, но и вие никога няма да видите парите си за тази стока.
2. Мислете като собственик, не като служител. Задайте си въпроси като: Ясни ли са търговските ми цели? Имам ли план за продажбите си? Търся ли активно клиентите си или чакам те да ме потърсят? Аз ли разпитвам от какво имат нужда или чакам да ми изпратят заявка?
3. Самоусъвършенствайте се. Посетете обучения , за да научите как да продавате по-добре и да придобиете ново самочувствие. Поставете си за цел всеки ден да прочетете поне една статия за вашата работа. Обезателно посещавайте сертификационни програми , които носят полза за вас, престиж за позицията ви и са отличен начин за създаване на полезни контакти с хора от други компании със сходни интереси.
4. Открийте силните си страни. В какво ви бива? откриване на потребностите или в справяне с възражения , в представяне на продукта или в затварянето на продажбата ? Поискайте от колегите да ви анализират и се вслушайте в думите им. След това виж т.3.
5. Инвестирайте в себе си, за да успеете. Гледайте на себе си като на бизнес единица. Отделете си малък „маркетингов” бюджет за поддържане на външен вид, прилично облекло. Не забравяйте, че клиентите може да ви посрещат по анцунг, но очакват от вас професионален вид. За да ви третират като техен консултант, а не като „още един досадник”.
6. Създайте си нов стил на продаване. Твърдият стил сега е обречен. Клиентите не обичат да им се продава. Те искат да бъдат разбрани. И някак неусетно да се окажат собственици на качествен продукт на минимална цена. А вие сте магьосниците, които могат да правят чудеса. Да извадите от ръкава си още една отстъпка или да отделите от личното си врема за да помогнете на клиента си с инсталацията на софтуера.
Клиентите искат всичко и не се задоволяват с частични решения. Ако сте направили всичко по силите си и дори повече, те ще ви възнаградят, но не с ръкопляскания. А като ви дадат поръчката. И това е единственото, което ви дава шанс пред конкурентите. Умножете този успех по броя на активните си клиенти и ще наистина постигнете повече продажби при криза.

От www.arthuradams.bg

Форма за запитване

8 + 5 =

Форма за запитване за фирми

10 + 3 =