DIGITALLY ADDICTED, ИЛИ КАК ИНТЕРНЕТ НИ ВРЪЩА В СРЕДНОВЕКОВИЕТО

Преди децата четяха книги и за да си напишат домашното търсеха в енциклопедиите.

Днес все още се срещат млади хора, които знаят имената на класиците и то от написаните от тях произведения.

Това време обаче отмина. Днес е достатъчно да „пуснеш“ търсената дума в някоя търсачка и получаваш информацията наготово, а решенията на всички видове тестове свободно се реят в мрежата.

Това ли е образованието на бъдещето и на какво ще научи децата. Най-вече – какво ще им даде?

The Independent публикува откъс от книгата на Андрю Кин – The Cult of the Amateur, в която авторът разсъждава за това как компютърната грамотност пречи на обикновената и как подаването на информацията във формата на hypertext е опасно за умствените способности на подрастващото поколение и съответно застрашава бъдещето ни.
На младежите почти всичко им е безинтересно, поради наличието на интернет, пише авторът.

За тях вълнуващи са единствено онлайн игрите и самолюбуването на собствени текстове.
Търсачките намират нужната информация за секунди, отнемайки важното време за развитието на личността, което би дало намирането й в книга или енциклопедия, бие тревога Андрю Кин.

По този начин мрежата унищожава желанието, а по-късно и способността да се прочете нещо повече, особено ако е написано на хартия.

Заради множеството линкове потребителите се превръщат от читатели в прелистващи. В този момент вниманието намалява и се влошават умствените способности, обяснява Кин.
Компютърната грамотност омаловажа общоприетата, а пренасищането от информация в епохата на Web 2.0 е причина за острия недостиг на интелект.
Това обуславя опасността следващото поколение да бъде едно „от най-тъпите“, предупреждава авторът на The Cult of the Amateur.

 

От www.dnes.bg

Форма за запитване

11 + 6 =

Форма за запитване за фирми

8 + 3 =